Gratis amigurumi patroon gehaakt Paddestoeltje

Ik heb deze kleine paddestoel gebruikt als sleutelhanger, je kunt hem ook in de paastakken hangen of als telefoonhanger gebruiken. Ik heb hem gehaakt met haaknaald 2,5 en katoenen garen voor pen 4-5 om witte gaatjes te voorkomen. Voor dit patroon heb ik gebruik gemaakt van de magig circle en invisible decrease technieken. Mijn persoonlijke mening is dat je met deze 2 technieken de mooiste amigurumis kunt maken, vandaar de tutorial links! Als er iets aan het patroon niet duidelijk is hoor ik het graag!






Start met roze garen

Begin met een magische lus (voor uitleg zie: www.youtube.com/watch?v=WLuSVyKvoUg)

1. Haak 6 vasten in de magische lus (6)
2. Haak nu in elke vaste 2 vasten (12)
3. *1 vaste, meerder 2 vasten in volgende vaste* herhaal voor de hele ronde (18)
4. *2 vasten, meerder 2 vasten in volgende vaste* herhaal voor de hele ronde (24)

**hier heb ik een telefoonhanger bevetigd door met de opzetdraad terug te steken naar de bovenkant van de paddestoel en terug te steken door het oogje van de hanger en de paddestoel, dit twee keer en dan de draad stevig aan de binnenkant (verkeerde kant) afhechten.

5. vaste in elke steek (24)
6. vaste in elke steek (24)
7. vaste in elke steek (24)
8. vaste in elke steek (24)
9. Haak de hele ronde 2 vasten samen met de invisible decrease techniek (12) (voor uitleg: www.youtube.com/watch?v=tZ575_ZklWk )
10. haak nu met wit garen een vaste in de achterkant van elke lus (12) (dit zijn de lussen aan de binnenkant)
11. *2 vasten, meerder 2 vasten in volgende vaste* herhaal voor hele ronde (16)
12. vaste in elke steek (16)

**Vul nu de paddestoel stevig op ( op dit punt kun je eventueel ook kleine veiligheidsoogjes bevestigen)**

13. Haak de hele ronde 2 vasten samen met invisible decrease (8)
14. Haak de hele ronde 2 vasten samen met invisible decrease (4)
Haal de draad door alle lussen en werk netjes af.

De stippen (maak er 3 of 4 in rood)
1. haak 4 vasten in een magische lus (4)
2. meerder 2 vasten in elke les (8)
3. *1 vaste, meerder 2 in volgende steek* herhaal voor hele ronde (12)
1 halve vaste en laat je een lange draad hangen om de stip erop te naaien.

Naai de stippen erop een borduur eventueel oogjes. Klaar!
Deze paddestoelen zijn leuk in alle kleuren, ik ben benieuwd naar de resultaten!